O nas


Chrześcijańskie Gimnazjum im. Króla Dawida powstało w 2011 roku jako naturalna kontynuacja dla uczniów kończących Chrześcijańską Szkołę Podstawową (prowadząc jednocześnie otwarty nabór). Jako jedyna szkoła chrześcijańska w Poznaniu skupia społeczność chrześcijan z różnych kościołów i wspólnot z Poznania i okolic. Jest to szkoła niepubliczna działająca na prawach szkoły publicznej. W naszych placówkach:




- dbamy o najwyższy poziom edukacji,

- tworzymy optymalne warunki dla intelektualnego, społecznego, artystycznego, fizycznego i duchowego rozwoju,

- pomagamy uczniom w odkrywaniu i rozwijaniu otrzymanych talentów,




- kształcimy pokolenie ludzi pełnych radości i pasji, biorących odpowiedzialność za swoje decyzje,

- wspieramy w dokonywaniu wyborów zgodnych z wartościami życia,

- pomagamy w poznawaniu Stwórcy, stworzenia i praw nim rządzących.


Organem prowadzącym jest Wielkopolskie Stowarzyszenie Edukacyjne, które prowadzi również Szkołę Podstawową oraz Niepubliczne Przedszkole Dawid. Stowarzyszenie wspiera również inne inicjatywy edukacyjne, w tym też misję w Ugandzie (www.wse.org.pl)


Absolwenci o szkole



Wizja i misja

Wierzymy, że każdy człowiek jest niepowtarzalny, obdarowany wyjątkowymi talentami. Aby mógł odnieść sukces i zrealizować wytyczone cele, powinien odkryć i rozwinąć posiadane zdolności. Tworzymy środowisko stymulujące do uczenia się, zdobywania wiedzy i mądrości, aby każdy uczeń mógł rozwinąć w pełni swój potencjał. Skupiamy się na pracy nad cechami kształtującymi charakter w obszarach potrzebujących zmiany i korekty. W ciągle zmieniającym się świecie zapewniamy stabilne warunki do wzrostu i rozwoju uczniów. Zależy nam na kształtowaniu postaw proaktywnych, liderskich – dlatego naszą ofertę kierujemy przede wszystkim do rodziców, którzy chcą, aby ich dzieci brały odpowiedzialność za swoje postawy i działania, a także by dobrym przykładem inspirowały rówieśników.

Edukacja

Zindywidualizowany proces nauczania: klasy do 18-20 uczniów. 5 godzin języka angielskiego: 3 godziny podstawy, 2 godziny konwersacji z native speakerem.
Szkoła partnerska w Southampton (Wielka Brytania): od 2013 r. współpracujemy z The King's School, czego owocem jest m.in. program wymiany uczniów. Obecnie realizujemy projekt pt. "Jak najlepiej możemy prowadzić wielkie europejskie społeczeństwo? Wymiana doświadczeń brytyjskiej i polskiej szkoły w celu stworzenia, wykorzystania i upowszechniania nowatorskiego programu kształtowania u uczniów postaw liderów" finansowany przez Program "Erasmus+", w ramach którego odbywają się wymiany uczniów i kadry.
Szeroka oferta zajęć dodatkowych: rozwój uzdolnień i zainteresowań podczas zajęć fakultatywnych i kółek przedmiotowych.
Nowatorski sposób edukacji: prognozowane oceny są ustalane na początku roku szkolnego jako cel ucznia, a cały zindywidualizowany proces nauczania jest dostosowany do ich osiągnięcia. Przygotowanie do udziału w olimpiadach i konkursach: dodatkowe zajęcia naukowe sprawiają, że nasi uczniowie chętnie biorą udział w różnego rodzaju konkursach. 

Tutoring

Od 2012 roku prowadzimy w gimnazjum indywidulane zajęcia z tutoringu rozwojowo-wychowawczego. Jest metodą edukacji zindywidualizowanej, która opiera się na bezpośrednim spotkaniu tutora z uczniem. Wzmacnia poszukiwania ucznia, któremu towarzyszy tutor: mądry nauczyciel, który służy radą i potrafi umiejętnie wyznaczyć szlak poszukiwań. Na spotkaniach dotykane są ważne dla ucznia tematy i zagadnienia dotyczące jego życia i rozwoju, oraz przerabiane są scenariusze rozwiązań różnych sytuacji. Uczeń poszukuje różnych rozwiązań, uczy się, że możliwości wyboru jest wiele, dokonuje samodzielnego wyboru najlepszej dla siebie opcji i realizuje podjęty plan, by osiągnąć założony cel. Tutoring powstał na Wyspach Brytyjskich. Z powodzeniem stosują go takie uczelnie jak Oxford i Cambridge, by pomóc zaplanować studentom ich indywidualny rozwój.
Główne cele tutoringu:

- lepsze poznanie samego siebie, rozpoznanie własnych talentów, uzdolnień, mocnych stron i praca na nich, 

- kształtowanie umiejętności planowania własnego rozwoju (edukacyjnego, zawodowego i życiowego), 

- nawiązywanie i pogłębianie relacji społecznych w szkole i poza nią,

- uczenie samodzielności i odpowiedzialności w okresie dojrzewania,

- stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju.

Kompas kariery

Jednym z naszych celów w obszarze edukacji jest kształtowanie postaw proaktywnych. Zależy nam, aby młodzież opuszczająca nasze Gimnazjum miała świadomość mocnych stron, umiejętności i wiedziała, co chce osiągnąć i jaką drogą zmierzać. Dlatego najstarsi uczniowie Gimnazjum mają możliwość wykonania testu edukacyjnego Kompas Kariery. Jest to jedno z najbardziej profesjonalnych i najbardziej rozbudowanych narzędzi do badania kompetencji, zainteresowań, osobowości i wartości w kontekście predyspozycji zawodowych. 
Wykonanie testu oraz spotkanie z doradcą pozwala uczniowi poznać indywidualne predyspozycje zawodowe oraz dowiedzieć się, jakie warunki pracy najbardziej odpowiadają jego osobowości. Test bada cztery obszary:
- zainteresowania,
- umiejętności i naturalne zdolności,
- osobowość,
- wartości.
Na podstawie wyników sporządzany jest raport, który opisuje kluczowe obszary, wskazuje na najważniejsze aspekty w kontekście przyszłości edukacyjnej oraz podpowiada, jakie obszary zawodowe są najlepsze dla ucznia w kontekście udzielonych przez niego odpowiedzi. 
Wszyscy uczniowie klasy trzeciej wykonują test online, a następnie wraz z Rodzicem uczestniczą w spotkaniu z doradcą, który omawia wyniki testu. Spotkanie jest punktem wyjścia do rozmowy na temat dalszych planów edukacyjno-zawodowych. Uczniowie mają też możliwość spotkania z doradcą zawodowym, z którym omawiają zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz poruszają temat czynników, które należy wziąć pod uwagę przy planowaniu przyszłości. 

Wychowanie

Ścisła współpraca wychowawców z rodzicami: jesteśmy przedłużonym ramieniem rodziców w procesie wychowania, dzięki czemu dzieci wzrastają w poczuciu zrozumienia i jedności.
Nowatorski system wychowawczy: w całej szkole funkcjonuje jednolity, brytyjski system nagradzania, oparty na kolorowych karteczkach, który w procesie wychowania pomaga w kształtowaniu charakterów i postaw (Tygodniowa Karta Ucznia).
Nauczyciele z pasją i wartościami: zatrudniamy osoby, które w sercu mają pasję do nauczania, kochają dzieci i młodzież, są otwarte na ich potrzeby, angażują się w proces nie tylko edukacyjny, ale i wychowawczy.
Domowa i przyjazna atmosfera: stworzyliśmy bezpieczne miejsce, przystosowane do tego, by odpowiedzieć na wszystkie potrzeby uczniów, gdzie nauczyciel jest tutorem oprowadzającym po świecie wiedzy, gotowym do indywidualnego zaangażowania w proces rozwoju każdego ucznia.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2016

Język polski

Chrześcijańskie gimnazjum im. Króla Dawida - 81%
Wielkopolska - 65,73%
Polska - 69%

Matematyka

Chrześcijańskie gimnazjum im. Króla Dawida - 58,46%
Wielkopolska - 47,82%
Polska - 49%

Historia i WOS

Chrześcijańskie gimnazjum im. Króla Dawida - 59,18%
Wielkopolska - 55,24%
Polska - 56%

Biologia, chemia, fizyka, geografia

Chrześcijańskie gimnazjum im. Króla Dawida - 64,91%
Wielkopolska - 50,17%
Polska - 51%

Język angielski podstawowy

Chrześcijańskie gimnazjum im. Króla Dawida - 89,64%
Wielkopolska - 62%
Polska - 64%

Zakończyliśmy realizację projektu sfinansowanego przez program Erasmus+. We współpracy z The King’s School (Wielka Brytania), opierającej się m.in. na wzajemnych tygodniowych wizytach, uczniowie uczestniczyli w projekcie kształtowania postaw liderskich, a kadra nauczycielska i tutorska poszerzała swoje kompetencje dydaktyczno-wychowawcze. 

Tytuł projektu: „Jak najlepiej możemy prowadzić wielkie europejskie społeczeństwo? Wymiana doświadczeń brytyjskiej i polskiej szkoły w celu stworzenia, wykorzystania i upowszechniania nowatorskiego programu kształtowania u uczniów postaw liderów” 

Czas trwania projektu: 01.09.2014 - 28.02.2017 

Program: Erasmus+ 
Sektor: Edukacja szkolna 

Akcja 2.: Partnerstwa strategiczne – współpraca szkół Na zakończenie projektu opracowaliśmy wspólnie polsko-angielski 
„Przewodnik po metodach kształtowania postaw liderskich u młodzieży w wieku gimnazjalnym oparty na programie kapitańskim, tutoringu i Kompasie Kariery® A Guide to Methods of Shaping Leadership Attitudes in Young People in Secondary School, Based on the Captain's Programme, Tutoring and Career Direct®”. Został on stworzony z myślą o wszystkich nauczycielach, wychowawcach, pedagogach, tutorach i innych osobach pracujących z młodzieżą. Jest opisem metod i praktycznych zajęć pozwalających kształtować u młodych ludzi postawy liderów. Zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem i wdrożenia programu do codziennej pracy w Państwa szkołach. W razie pytań prosimy o kontakt: info@dawid.edu.pl
Pobierz tu

Zajęcia dodatkowe


Gimnazjalne Koło Matematyczne
Gimnazjalne Koło Biologiczne
Gimnazjalne Koło Języka Angielskiego
Gimnazjalne Koło Chemiczne
Gimnazjalne Koło Humanistyczne
Gimnazjalne Koło Podstaw programowania


Tutoring akademicki w zakresie fizyki
klub szachowy
Zajęcia na siłowni
Karate - grupa zaawansowana i niezaawansowana
Szkoła Sztuki
Zajęcia w pracowni ceramicznej


Nauka gry na gitarze
Zajęcia umuzykalniające przy pomocy
wybranego instrumentu (pianino,
gitara, dęte drewniane, bęben)
Chór gospel
Zajęcia logopedyczne

Rekrutacja

Rekrutacja w naszej szkole odbywa się w cyklu całorocznym. 
Oznacza to, że wystarczy skontaktować się z nami i umówić na spotkanie, abyśmy mogli rozpocząć proces rekrutacyjny w dogodnym dla Państwa terminie. Po decyzji z Państwa i naszej strony oraz podpisaniu umowy dziecko może od razu rozpocząć edukację w szkole.

Krok 1

Prosimy Państwa o złożenie wniosku zgłoszeniowego i wypełnienie ankiety.

Krok 2

Umawiają się Państwo na indywidualne spotkanie, podczas którego przedstawiamy wizję naszej szkoły, wartości, najważniejsze informacje, a także odpowiadamy na Państwa pytania.

Krok 3

Po wstępnej obopólnej akceptacji - celem zapoznania się - organizujemy spotkanie dziecka z wychowawcą klasy.

Krok 4

Finalny krok stanowi decyzja dyrektora i w przypadku przyjęcia - podpisanie umowy.


WSO